dimecres, 23 de novembre del 2011

Moving



Cançó escrita per Dani Carbonell, més conegut com Macaco a l’any 2009. “Moving” significa mou-te, però que significa mou-te? Segons en quin punt de partida estiguis podràs interpretar-ho d’una manera o d’un altre. La meva interpretació des de que la vaig escoltar va ser mou-te per canviar el món, mobilitzat, reivindicat pels teus ideals, lluita per allò que vols aconseguir i fes-ho amb tot el respecte que es mereix la terra i de forma conjunta, ja que per aconseguir quelcom, ens hem d’unir tots.

Quan vam parlar a classe d’aquesta cançó i ens van dir que l’havíem de relacionar amb aquesta assignatura, i acte seguit vam fer la gimcana, només em va vindre el cap una cosa, mou-te per descobrir que tens al teu voltant i quins recursos pots utilitzar d’aquest entorn. Centrat en aprofitar tot allò que t’ofereixi el medi i contagia als alumnes aquesta manera de fer, de passar-s’ho bé amb la natura i de respectar-la una mica més.

Em va marcar molt la frase “volver al origen no es retroceder, quizás sea andar hacía el saber”. La cançó com ja he dit abans, és un crit per aturar totes les conseqüències que està patint la terra per les nostres males accions. El canvi climàtic és un tema del que es parla molt avui en dia i que s’hi continuarà parlant si no es fa res al respecte. Però que podem fer per aturar aquestes males accions? Tornar enrere es la solució? Continuar caminant sense fer res ens salvarà?

Crec que tornar enrere pot ser la solució a un problema, ja que pots tornar a refer tots aquells errors i començar de nou amb força i millors expectatives. Tot i així, no es la solució de tots els problemes i menys del que estem tractant. Si ens centrem en una visió més científica, descobrirem que tot el que s’ha descobert, tot el que s’ha treballat fins a les hores és vàlid i que per tant, tornar enrere no serviria per descobrir un nou saber. Per tant, crec que hem de continuar caminant partint de les experiències i de les observacions que ens aporta interactuar no només amb el medi sinó també amb els individus.

Com a futura educadora, penso que haig de fomentar aquesta visió de “moving” i engrescar als infants a descobrir i a indagar tot el que els hi rodeja, sent respectuosos i valorant el que tenen.

Per acabar, dir que la gimcana que vam realitzar just després d’escoltar aquesta cançó va ser molt profitosa per la nostra futura professió, ja que moltes de les activitats les podrem fer amb els nostres infants adaptant-les o modificant alguna part. Va ser curiós adonar-me que em baso en una educació sostenible i després vaig veure que desconeixia les possibilitats o els recursos que tenia el meu abast. Em de seguir treballant......


Us deixo l'enllaç a una pàgina del XTEC on parla del canvi climàtic, i on no només ens expliquen que és, sinó que també a partir d’unes guies ens ensenyaran com mitigar els efectes que aquest canvi provoca:

http://www20.gencat.cat/portal/site/canviclimatic/menuitem.c4833b494d44967f9b85ea75b0c0e1a0/?vgnextoid=13dc1a96ab7d6210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=13dc1a96ab7d6210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada